maandag 7 januari 2013

Soeverein en zorgzaam

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de HEER is …   (7)

Toen zei Mozes: ‘Verschijn toch aan mij in al Uw majesteit.’
De Heer antwoordde: ‘Ik zal in al Mijn luister langs je heen gaan en je bekendmaken wie Ik ben: Ik ben de Heer, Ik zal medelijden hebben met wie Ik wil en Ik zal mild zijn voor wie Ik wil.
Mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan Mij zien en in leven blijven.
Hier, naast Mij, is een plek waar je op een rots kunt staan.
Wanneer Ik aan je voorbijga in al Mijn majesteit, zal Ik je in een rotsholte zetten en je zolang met Mijn hand bedekken.
Dan zal Ik Mijn hand terugnemen en je zult Mij van achteren zien.
Maar Mijn gezicht zal nooit iemand zien.’

Exodus 33:18-23

Soms is ieder woord verder overbodig en zegt het genoeg.
Alleen nog slechts dit:

Soeverein en zorgzaam,
almachtig en liefdevol.
De ‘Ik ben, die Ik ben’;
ontfermend en bewogen.

Vol van majesteit,
tegelijk zo teder.
Luister en heerlijkheid,
Vaderlijk mededogen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten