maandag 28 januari 2013

Een zielig hondje ...

Gek hè.
Ik ben eigenlijk een beetje uit mijn doen vandaag.

Vanmorgen heb ik onze Jaylinn naar de dierenarts gebracht om te worden gesteriliseerd.
Nee, hoe aandoenlijk ik ook kleine hondjes vind, geen puppy's in mijn huis.
(ik hoor het nu al: Óch, toe nou, mam, eentje kan toch nog wel????)
Niet dus, één hondje, één poes en één vissekom met twee goudvisjes is me genoeg.

Maar toch, het is en blijt wel weer een operatieve ingreep en en een narcose.
Het wendt dus nooit en van binnen is het toch weer wat onrustig.

Toen ik haar wegbracht vanmorgen, moets ik nog even wachten.
Op een gegeven moment komt er een meneer uit de spreekkamer om vast af te rekenen, terwijl zijn vrouw nog in de spreekkamer bleef.
De deur liet hij op een klein kiertje.
Zien deed ik niets, maar horen kon ik wel en ik merkte dat zij net hun trouwe viervoeter hadden moeten laten inslapen.

Och, verdriet welde op in mijn hart.
Ja, sorry, ik ben een gek mens; ik had het zo met hen te doen.
Het was alsof het ook nog maar weer kort geleden was van onze lieve Shirah.
Ik weet het, het hoort erbij en de liefde en vriendschap die je van je beestje krijgt, weegt niet tegen het verdriet op als zij je moeten verlaten, maar opnieuw zit ik hier achter mijn laptopje met een brok in mijn keel.
Ja, zelfs om het heengaan van een andermans hond en ik kan er niets aan doen,
Zo ben ik nu eenmaal.
Als mensen om mij heen verdriet  hebben, raakt het me.

Inmiddels heb ik onze Jaylinn weer opgehaald bij de dierenarts en ligt ze bij te komen in de bench.
een zielig hoopje hond, die er helemaal niets van snapt.
Daar ze zich nu niet zo goed warm kan houden, heb ik haar maar lekker ingestopt met een
kersenpitzak en een badlaken dubbel over haar heen.

 
Zo moet het toch wel goed zijn, dacht ik zo.

Toch wel heel anders dan met een grote hond, hoor.
Als was onze Shirah zieliger dan Jaylinn, ha, ha.
Oh, wat was die zielig.
Die lag echt de hele tijd te piepen en als je iets op een heel lieve manier zei tegen haar, begon ze nog harder te piepen.
Maar even afwachten wat deze kleine muppet gaat doen.
In ieder geval hebben we dit weer gehad.
Maar weer gauw beter worden, nu.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten