donderdag 10 januari 2013

U bent bij mij, altijd ...

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de HEER is …  (10)

U bent om mij heen,
U bent voor me en achter me,
en Uw hand ligt op mijn schouder.

Psalm 139:5

Ook al beseffen of voelen we niet elk moment van de dag dat U zo dicht bij ons bent, dan wil dat nog niet zeggen, dat U er ook niet bent.

Ook al kunnen wij het nauwelijks of niet bevatten, dat U zo bij ons bent – voor ons, achter ons, om ons heen – dan wil dat nog niet zeggen, dat dit niet zo is.

Ook al zijn de tegenslagen nog zo groot, is het verdriet zo diep en intens, groeien de zorgen ons boven het hoofd en lijkt het alsof wij door U verlaten zijn, dan wil dit nog niet zeggen dat het ook zo is.

Ook al is pijn onze metgezel is, laat ons lichaam het afweten of laat onze geest ons in de steek, waardoor we soms het gevoel hebben dat U er niet meer bent, dan wil dat nog niet zeggen dat dit ook zo is.

Uw woord zegt ons dat U er bent!
U bent om ons heen, U bent voor ons en achter ons.
En in dit alles ligt Uw hand op onze schouder.

Iedere stap die we zetten,
welke wegen we ook moeten gaan,
hoe moeilijk of moeizaam ook,
zelfs als we bijna niet kunnen blijven staan,
is daar Uw hand op onze schouder
die ons steeds vol liefde laat weten
dat U heel dicht bij ons bent
en ons nooit zal vergeten.

Tot uw ouderdom toe zal Ik Dezelfde zijn, ja, tot uw grijsheid toe zal Ik u dragen; Ik heb het gedaan en Ik zal u opnemen, Ik zal dragen en redden.
Jesaja 46:4


Daarom zeg Ik: Wees niet bang, want Ik koop je vrij.
Ik heb je geroepen, je bent van Mij.
Waad je door het water, Ik sta naast je.
Steek je rivieren over, je wordt niet meegesleurd.
Loop je door het vuur, je zult niet verbranden,
de vlammen verschroeien je niet.
Want Ik ben de Heer, je God,
de Heilige God van Israël, je bevrijder.

Wees niet bang, Ik sta naast je!
Jesaja 43:1-3a,5

           Opwekking 518
 

2 opmerkingen:

  1. Het voelt voor mij als een mediatief stukje. Fijn om te lezen. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal nog weleens vaker zo zijn, Jedidja, dat gaat soms vanzelf.
    Zolang Gods grootheid er maar in te vinden is, hoe indrukwekkend Hij is, dan is het voor mij goed.

    Lieve groet,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen