woensdag 9 januari 2013

Een goed begin is het halve werk - 1e Oma-dag

Gister mijn eerste oma-dag gehad.
Voorlopig komt ze iedere dinsdag en mag ik zo van heel dichtbij van onze kleindochter Naomi, genieten.

Om half acht 's morgens wordt ze gebracht en eind van de middag om haf zes weer opgehaald.
Zo hebben we echt een hele dag voor ons samen.

Jaylinn, onze nog geen jaar oude Maltezer.Havanezer moet er nog wel even aan wennen om haar aandacht te moeten delen met onze kleine meid, en ook dat je toch wel voorzichtig moet doen nog met zo'n klein meidje.
Samen spelen met Naomi is toch anders dan samen spelen met Shaila, de poes.
Om maar niet te spreken van hoe vreselijk eng die kinderwagen eigenlijk is, waar je dan ineens naast moet lopen.
Als je niet oppast krijg je steeds een wiel tegen één van je pootjes aan.


Naomi met de grote beer waar ze zo gek op is

 
Ik moet wel zeggen, dit was deze dag een dag met een gouden randje.
Wat was onze kleine meid voorbeeldig.
Het spreekwoord zegt: 'Een goed begin is het halve werk.'
We gebruiken dit spreekwoord ook weleens cynisch, maar nu echt niet.
Ze was gewoon echt voorbeeldig.
Was ik gewaarschuwd dat ze de laatste tijd niet zo goed at, zoals dan juist vaak het geval is, nu at ze dus geweldig.
Is slapen ook niet altijd even makkelijk bij een ander, vandaag legde ik haar neer en ze sliep.
Om maar niet te spreken over die heerlijke knuffelmomenten.
Nee, echt stilzitten kan ze niet en echt een schootkind is ze ook niet, eerder een flinke woelwater, maar zo ineens kan ze haar armpjes uitsteken en je naar zich toe trekken en krijg je een heerlijke dikke knuffel van d'r.
 
Eigenlijk zou ik willen zeggen, dat ik gister een beetje het gevoel had dat ik van binnen helemaal tot rust kwam, alsof God met Zijn zegen door haar heen  mijn binnenste binnenstroomde; zo voelde het tenminste.
Als dit de toon is voor de dagen die nog mogen komen ....
Ach, ze zal vast niet altijd zó voorbeeldig zijn, maar dit was een dag die niemand mij kan afpakken en waar ik nog lang met vreugde en dankbaarheid aan terugdenk.



3 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal mam, ook fijn dat je het zo ervaren hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn Rita dat het zo goed ging met je eerste oma dag !
    Ik wens je nog heel veel van deze oma-dagen toe.

    Groet Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel, Thea.
    Het was echt genieten.
    Maar het is wat ik zei, ze was deze dag echt voorbeeldig!
    Al is zij van nature ook al wel een heel lief en vrolijk kind, hoor.
    Zodra ze je ziet, krijg je één big smile van d'r.
    Smelt ...

    Lieve groet, Rita

    BeantwoordenVerwijderen