dinsdag 10 maart 2015

Dag 21 - Alles

De vrouw die alles gaf.
‘…, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Marcus 12:44


Alles heeft ze gegeven.
Alles, haar hele levensonderhoud!


Het maakt me stil.
Het stemt mij tot nadenken.
Alles ...?!

‘U moet de gezindheid hebben die ook Christus Jezus had.
Hij had de gestalte van God, maar heeft Zich niet willen vastklampen aan Zijn gelijkheid met God.
Hij heeft Zijn grootheid opgegeven door de gestalte van een slaaf te aanvaarden en aan mensen gelijk te worden.
Hij leefde als een mens, en Hij vernederde Zich door gehoorzaam te worden tot in de dood, de dood aan een kruis.’
Filippenzen 2:5-8

Alles heeft Hij gegeven …
De heerlijkheid die had bij Zijn Vader …
Zichzelf , tot in de dood …

… U moet de gezindheid hebben die ook Christus Jezus had …

Leer mij, Heer, om
in Uw voetspoor te gaan;
vanuit de liefde die U mij geeft
te gaan en te staan.
Te geven en te delen
van wat U mij geeft.
Opdat zichtbaar zal zijn
dat U het in mij
voor het zeggen heeft.













Het verhaal kun je vinden in:
Marcus 12:38 tot 13:2
Lucas 20:45 tot 21:6

Gedachten bij het boekje 'Vrouwen rond het kruis'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten