woensdag 25 januari 2017

Niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede!

In het schrijven ‘Maak je lijden niet groter dan nodig is!’ had ik aangegeven dat ik nog terug zou komen op wat ik gelezen had ik het boek van Carianne Ros over angst en waardoor mijn gedachten dat weekend niet op hol zijn geslagen.

Carianne schrijft in het hoofdstuk ‘Bevrijd van je angsten’ o.a. hoe God ons zó wilt vullen met Zijn liefde, dat er geen ruimte meer is voor angst; God wil met Zijn licht en liefde op ons stralen en vrede geven.
Hij heeft ons alles gegeven; ons overladen met Zijn liefde.
En dan komt haar vraag: ‘Hoe kunnen we zo vervuld zijn met Zijn liefde dat er geen ruimte meer is voor angst?’
Haar antwoord: ‘Dat kan door je vrije wil terug te geven aan God.’
En dan niet in de zin van dat we geen eigen vrije wil meer hebben, maar dat we ons leven geheel vrijwillig teruggeven, terugleggen in Zijn handen en leven in totale overgave aan Hem.

Het was haar antwoord dat mij bracht Jezus in de Hof van Gethsemané.
Bij Jezus, Wiens angst zo groot was dat Hij bloeddruppels zweette, en in gedachten hoor ik Zijn woorden: ‘… niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.’

Niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.’
Je vrije wil teruggeven aan God …

Jezus gaf Zijn leven vrijwillig.
Hij wist wat Hem te wachten stond, en Hij vroeg Zijn Vader of er echt geen andere weg mogelijk was, maar Hij ging de weg vrijwillig; niet omdat het moest, maar uit liefde en gehoorzaamheid.
‘Niet Mijn wil, maar Uw wil.’
Hij gaf Zijn leven vrijwillig aan Zijn Vader, bereid om Diens weg te gaan, te doen wat Hij vroeg.

Het is niet de engel die kwam om Hem bij te staan wat mij in eens zo raakt, maar wel de verandering, de ommekeer, die ik vervolgens zie.
Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder zo binnenkwam.
Jezus, die vanuit Zijn doodsangst tot Zijn Vader bad, waarbij zelfs Zijn zweet als bloeddruppels op de grond viel, en na voor de derde keer gebeden te hebben zonder angst opstaat en in alle rust degenen die Hem komen arresteren tegemoet loopt.

En daardoor ligt in die woorden ‘Uw wil geschiede’, in het vrijwillig overgeven van Zijn leven aan de Vader, het antwoord waarom Zijn angst verdween.
‘Wat er ook gebeurt, Vader, het is goed.
Wat ze ook zullen doen, Vader, het is goed.
Hoe groot het lijden ook is, Vader, het is goed.
Hoe lang het ook duurt, Vader, het is goed.
Alles in Uw handen, Vader.’
Totale overgave …
Totale overgave!

Mijn gedachten gaan naar Petrus en Johannes, naar Stefanus, naar Paulus …
Totale overgave …
Niet mijn wil, maar Uw wil!
Geloven, vertrouwen, vrede en kracht …

Geloven in Zijn liefde.
U houdt van mij, meer dan wie dan ook.
Vertrouwen op Zijn liefde.
U weet wat het beste is voor mij.
Vrede door Zijn liefde.
Het is goed wat Vader doet.
Kracht vanuit Zijn liefde.
Ik kan alles aan; Zijn kracht in mijn zwakheid.



6 opmerkingen:

  1. Wauw wat inspirerend wat je schrijft. Deze ga ik meenemen en schrijf ik op een papier met handlettering, niet mijn wil maar Uw wil geschiedde, en telkens weer zal ik terug denken aan de woorden uit je blog. Dank je wel hiervoor!

    Dit is precies waarom ik jou blog op met een linkje op mijn blog vermeld hebt bij inspirerende andere blogs. Je schrijft heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het linkje gezien; dank je wel daarvoor.
    Maar nog meer voor je compliment over mijn schrijven, daar werd ik toch wel even stil van.
    Heel erg bedankt voor die bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor deze blog. Is inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wat deze geweldige spell casters voor mij hebben gedaan. Ik geloof nooit in magie totdat ik in de verleiding kwam om het te proberen. Ik en mijn man hadden veel problemen om samen te leven. Hij zal me niet altijd gelukkig maken omdat hij verliefd is geworden op een andere vrouw buiten ons huwelijk. Ik heb mijn best gedaan om ervoor te zorgen dat mijn man deze vrouw verlaat, maar hoe meer ik tegen hem praat, hoe meer hij me verdrietig maakt, dus mijn huwelijk ging in scheiding omdat hij het mij niet gaf. Dus met al deze pijn en angst, besloot ik contact op te nemen met deze spell casters om te zien of het weer tussen mij en mijn man ging werken. Deze magische BABA ENIOLA vertelde me dat mijn man echt in een grote puinhoop zit, dat hij een magische betovering was, dus hij vertelde me dat hij alles gewoon zou doen. hij ging verder en wierp de betovering voor mij, na 3 dagen wierp hij de betovering op mijn man. Hij is helemaal veranderd. Hij verontschuldigde zich bij mij en zei hoe hij me behandelde, dat hij niet wist wat hij aan het doen was. Ik en mijn man zijn weer samen. Ik bedank BABA ENIOLA voor het feit dat ze me ooit mijn man hebben teruggegeven. Iedereen wil contact met hem opnemen voor hen die problemen hebben met betrekking tot huwelijk en relatieproblemen, hij zal het voor je oplossen. Zijn e-mailadres is hier: babaeniola083@gmail.com WhatApp NO: +2348161839132

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke man die relatieproblemen kan oplossen is een Mini God, Lord Bubuza is een god op aarde. Hij heeft mijn tranen weggeveegd door mijn gescheiden huwelijk te herstellen, mijn vrouw kwam op een dag naar me toe en zei dat ze moest scheiden, ze zei dat ze verliefd was op iemand anders en het huwelijk beu was. ze vroeg een scheiding aan en we verlieten elkaar, maar ik kon niet slapen, eten of drinken, ik was diepbedroefd en begon online hulp te zoeken, ik zag verschillende getuigenissen van mensen die Lord Bubuza waardeerden voor het helpen van hen bij het herstellen van hun relatie, dus nam ik contact op Lord Bubuza op WHATSAPP: +1 505 569 0396, ik vertelde hem mijn problemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering. Hij zei dat mijn vrouw binnen 12 tot 16 uur na het uitspreken van de spreuk terug zal komen bedelen. Ik geef zijn eis en deed wat hij me opdroeg. Ik was geschokt toen mijn vrouw huilend kwam en me op haar knieën smeekte om te vergeven en haar terug te accepteren. Lord Bubuza is een man van zijn woord neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen