maandag 14 augustus 2023

Niets is kostbaarder?

Om over na te denken …


Vorige week donderdag kreeg ik de wekelijkse mail van Open Doors met Gebedsnieuws.
Waar de mails eigenlijk altijd een diepe indruk achterlaten, stemde deze mij ook behoorlijk tot nadenken.
Het gaat over een jonge moeder met zes kinderen die vorig jaar met een aanval van een terreurorganisatie al haar aardse bezittingen verloor, maar het ergste van alles voor haar was, dat haar Bijbel ook vernietigd was, het was haar grootste verlies.
Inmiddels heeft ze, naast verschillende hulpgoederen, ook een nieuwe Bijbel ontvangen.
Haar reactie hierop was de volgende: ‘Niets is kostbaarder dan de Bijbel onder alles wat we hebben ontvangen. Ik ben zo dankbaar.’ 

Niets is kostbaarder dan de Bijbel onder alles wat we hebben ontvangen.
Niets is kostbaarder dan de Bijbel!
Niets is kostbaarder dan …?


De afgelopen dagen kwam dit met regelmaat terug in mijn gedachten.
Niets is kostbaarder dan de Bijbel!
Is dat voor mij ook zo?
Och, natuurlijk heb ik de neiging om gelijk te zeggen dat dit zo is, want ja, Gods Woord is mega belangrijk voor mij; iedere dag gaat Zijn woord open.
Maar …
Ik heb geen idee hoe het is om zonder te moeten leven!


‘Het was moeilijk om zonder Gods Woord te moeten leven. Het afgelopen jaar was leeg.

‘Het hield me weg van het Woord van God, de bron van mijn hoop en kracht.’

Wij leven (nog) in alle vrijheid, we kunnen overal een Bijbel vandaan halen, misschien hebben we er meerderen zelfs op onze boekenplank liggen, of in onze boekenkast staan; misschien ligt er zelfs wel één op ons nachtkastje, maar … is hij ook zo belangrijk voor ons dat we geen dag zonder kunnen?
Wat betekent de Bijbel, Gods Woord, voor ons?
Is Zijn Woord voor ons werkelijk de bron van hoop en kracht?
Heeft dit Boek voor ons zoveel waarde dat we geen dag zonder kunnen?

Hoe kostbaar is de Bijbel vóór ons?
Hoe kostbaar is de Bijbel voor jou?


Schilderij: Caroline van de Vate

Gewoon, even een vraag die mij bezighield(houdt), en die ik eens neer wil leggen om ook over na te denken.

3 opmerkingen:

  1. De Bijbel verbind ons met God!
    Zo leren we Hem kennen!
    Daarom is de Bijbel een belangrijke en kostbaar boek waar ik niet zonder kan.
    De Bijbel zet je aan het denken!
    🙏
    Dankbaar dat ik in alle vrijheid het kostbaarste boek mag lezen.
    Een leidraad in mijn leven!
    Dankjewel Rita dat je dit op een bijzondere manier bedprerkbaar maakt.
    Gods zegen!
    Douwina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven. Ik herinner me de tijd dat ik zonder Bijbel las. En de jaren dat de Bijbel mijn lievelingsboek werd. Koesteren, lezen, studeren, omarmen hè. Zijn woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Heeft dit Boek voor ons zoveel waarde dat we geen dag zonder kunnen?"
    oeps ik kan wel allerlei mooie woorden neerschrijven, maar... in alle eerlijkheid, het gebeurt me zo vaak dat ik wel de wil heb om te gaan lezen, maar dat ik eerst even dit, eerst fftjes dat nog doen, en dan mijn mail en facebook,
    en dan komt het er weer niet van :(

    BeantwoordenVerwijderen