zondag 23 augustus 2015

Oprechte liefde ...

Hebben sommige mensen last van de donkere wintermaanden en de kou, voor mij is een warme zomer heel moeilijk om door te komen.
Zodra de zon maar mijn huis binnen dreigt te komen, gaan de gordijnen dicht en buiten kom ik alleen voor boodschappen doen, hondje uitlaten, een bezoekje naar iemand, en natuurlijk 's avonds als de zon is onder gegaan en de temperatuur wat aangenamer is.
In de auto staat de airco (bijna) altijd aan, wat mij vervolgens weer een aardige verkoudheid oplevert; maar goed, die neem ik dan wel voor lief.
Op mijn kamertje is het vaak zo warm, dat ik daar maar heel weinig te vinden ben.
Ik geniet dan ook nu even van dit moment dat het er zo weliswaar even wat koeler is.
Even, want de zon komt al bijna de hoek om en dan is het gedaan met de aangename temperatuur.
Toch heb ik de afgelopen tijd enkele gedichtjes geschreven n.a.v. het 'Promise Journal'.
Vandaag gedichtje nummer 2: 'Oprechte liefde'


N.a.v. het stukje ‘Sincere Love’ uit ‘Love is …’ – Promise Journal

Oprechte liefde schept
de waardevolste
herinneringen.
Groeit en bloeit;
doet ons hart
van vreugde zingen.

Oprechte liefde
is liefde die geeft
en niet alleen maar vraagt;
is liefde die standhoudt
en in Jezus’ kracht
alles verdraagt.

Oprechte liefde
maakt het werk
van onze handen licht;
we dienen met vreugde
voor Gods heilig
aangezicht.

Oprechte liefde doet ons
de ander accepteren
zoals hij is;
en in woord en daad
weerspiegelen wij
Zijn beeld en gelijkenis.


Heb lief zonder te doen alsof.
Haat het kwade en houd vast aan het goede.
Houd veel van elkaar als broeders en zusters.
Toon respect voor elkaar en wees de ander daar in voor.
Romeinen 12:9,10


2 opmerkingen:

  1. Vandaag is het lekkerder voor jou. Hier in Veenendaal een aangename temperatuur. Er zijn veel meer mensen die tobben met de zomer hoor.

    Maar je hebt ondanks dat een mooi gedicht geschreven. Heel goede woordkeuze en helder geluid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag is het inderdaad beter, Aritha; en ik weet dat ik niet de enige ben hoor.
      Toch hoor je eerder dat mensen de donkere wintermaanden moeilijk vinden dan de warme en lichte zomermaanden.
      Gelukkig voor mij (en de anderen) heeft de zomer haar langste tijd gehad.

      Verwijderen