zaterdag 7 december 2013

Mijn leven is met Christus verborgen in God!

Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn, want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God.

Kolossenzen 3:2,3

Mijn leven is met Christus
verborgen in God.

Welk een vreugde is het
dit te mogen weten.
Welk een ongekend voorrecht
waarvan de diepte
nauwelijks is te meten.

Mijn leven is met Christus
verborgen in God.

Welk een gevoel van geborgenheid
ligt hierin niet besloten.
Welk een ongekende zekerheid,
dat Zijn hand ons
veilig houdt omsloten.


Mijn leven is met Christus verborgen in God.
Deze woorden haakten vanmorgen diep in mijn binnenste en deden mij nadenken over de diepe betekenis ervan.
De hele zin ademt veiligheid uit en geborgenheid.
Wat er ook gebeurt in mijn leven, hoe de omstandigheden ook zijn, of wat de toekomst ook nog zal brengen, door de Here Jezus, door Zijn offer voor mij, ben ik, dat wil zeggen, mijn ziel, voor altijd veilig geborgen in Gods Vaderhand.
En wat in Zijn hand is, zal niets of niemand ooit kunnen roven.

Met het nadenken over deze woorden gaan mijn gedachten automatisch naar de tekst: ‘En wees niet bevreesd voor hen die het lichaam doden en de ziel niet kunnen doden, maar wees veeleer bevreesd voor Hem Die zowel ziel als lichaam te gronde kan richten in de hel.’ (Mattheüs 10:28)
Tegelijk komt ook in mijn gedachten een berichtje dat ik las op facebook over een 7-jarig jongetje uit India die vermoord is om zijn geloof in de Here Jezus.

Ik besef dat ik te vaak nog zie op de dingen van hier beneden en niet op de dingen van boven.
Vooral met berichtjes als deze, merk ik hoe vrees voor het verlies van de ‘zekerheden’ van dit leven mijn leven willen binnenkomen en meer dan ooit besef ik hoe het een keuze is om je niet mee te laten slepen en je angst aan te laten jagen.
Dat het een keuze is om je te richten op de dingen die van boven zijn; om je te richten op Gods woord dat zegt dat ons leven met Christus verborgen is in God en hoe belangrijk het is om je daaraan vast te houden.

Wat zie ik als ik zo’n berichtje lees?
Wat voel ik, wat gaat er door mij heen?
En wat het belangrijkste is, waardoor laat ik mij vervolgens leiden?

‘Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn’, zegt Gods woord, ‘want je bent gestorven en je leven is met Christus verborgen in God.’

Mijn leven is met Christus verborgen in God!

O, Heer, doe mij toch iedere dag meer en meer beseffen, de diepte van de rijkdom die verborgen zit in deze woorden, in de betekenis ervan, en trek mij daarmee dichter naar Uw hart.
Opdat ik steeds meer los zal komen van alles dat mij nog bindt aan deze aarde, om uiteindelijk geheel en al de Uwe te zijn.

In Jezus ‘Naam.

- Amen -

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tekst is dat toch. Al lang een lievelingstekst voor mij. Maak dan graag van het woordje verborgen, GEborgen.
    Ons leven is veilig bij Hem, en zo ook ons hart. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies ook de woorden die terugkomen in het gedichtje, Hans.
    Ja, echt een prachtige tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom is het zo treffend ;-)
      We mogen rust vinden in Zijn beloften. En ook al zijn we soms angstig, dat mag best, we vinden telkens weer vrede in Zijn aanwezigheid. En straks voor Altijd...

      Verwijderen
    2. En daar kijk ik zeker naar uit.
      Jij volgens mij ook ;)

      Verwijderen
  3. Dank voor het doorgeven Rita.

    Ik vind het soms zo verschrikkelijk moeilijk om dit te lezen,ik weet dat wij geborgen zijn bij Hem met heel mijn hart,maar idd als je dat dan leest van dat manneke en zoveel andere vreselijke dingen,Ik weet ook dat we in een gebroken wereld leven en dat God daar veel meer verdriet van heeft dan wij,......en toch komt het dan bij mij boven .........Waarom greep U niet in pfff best moeilijk.

    Lieve groet Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat voel ik zo precies hetzelfde, Thea, en toch ...
      Als ik mij hier niet aan vasthoudt, kan ik niet verder, houd ik het niet vol.
      Ja, heel moeilijk soms ...

      Liefs Rita

      Verwijderen