zondag 1 januari 2017

Op avontuur!

Vandaag is de eerste dag van mijn ‘One Word – Focus’, en daarmee van ‘mijn FF – First Focus’.
Vanmorgen werd ik al vrij vroeg (nou ja, in ieder geval voor de Nieuwjaarsmorgen) wakker en kon niet meer slapen.
Steeds opnieuw gingen mijn gedachten naar beneden, naar het Dagboekje van Sarah Young dat klaarlag om voortaan iedere morgen gelezen te worden.
Ik probeerde nog even of de slaap nog wilde komen, maar nee.
Ik leek wel een kind dat vandaag op schoolreisje zou gaan, gespannen maar dan op een goede manier.
Zo uitzien naar; haast niet kunnen wachten dat het zover was om dit te gaan doen.
En zo begon mijn eerste dag met FF.

Als ik mijn koffie gepakt heb, kruip ik in mijn stoel.
Ons hondje kruipt bij me op schoot, terwijl ik mijn Bijbel en het boekje opensla en op de leuning leg.
* ‘Kom bij mij als je wilt leren en een verlangen hebt om te veranderen’ zijn de eerste woorden die mij tegemoet komen.
‘Als je dit nieuwe jaar ingaat, houdt dan niet vast aan oude gewoonten, als je Mijn aangezicht zoekt en voor Mij opensta, zal jouw reis met Mij je gezindheid vernieuwen.’
Wat heel erg binnenkomt is de laatste zin van het stukje:
‘Geef jezelf volkomen over aan dit avontuur en richt je steeds meer op Mijn nabijheid.’

Ik ben niet bepaald avontuurlijk ingesteld, eigenlijk helemaal niet.
Maar met het lezen van deze woorden ervaar ik dat dit, dit bezig gaan met dit One Word, met Focus, met FF, een avontuur is, en ik besef ook gelijk dat daar de gevoelens van opwinding vandaan komen die ik vanmorgen met het wakker worden had en waardoor ik niet meer kon slapen.
Het is een avontuur dat ik aanga samen met de Heer!
Ha ha ha, nooit gedacht dat ik nog eens op avontuur zou gaan J, maar wat zie ik er naar uit.
Mijn hart is vol verwachting voor dit nieuwe jaar, en daarin mag ik weten dat ‘Hij mij kent en begrijpt; mij ziet en Zijn aandacht voor mij nooit verslapt; Mij zal omgeven met een eeuwigdurende liefde.’









* Wat tussen haakjes staat is in eigen bewoordingen weergegeven ivm. copyright; wat schuin gedrukt staat, is een citaat uit het boekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten