woensdag 18 maart 2015

Dag 29 – Wees welkom, Heer!

De vrouw die altijd bezig was.
Toen ze verder trokken,ging Hij een dorp in, waar Hij gastvrij ontvangen werd door een vrouw, die Marta heette.
Lucas 10:38


Gastvrij.*
Welkom.
Hoe gastvrij zijn wij voor Jezus?
Hoe welkom is Hij in ons leven?

Ik moet denken aan het boekje van Annie Berents Karkdijk ‘Ja, kom binnen, Heer’.
Een boekje dat gaat over het toelaten van Jezus in elk vertrek en ruimte in en om je huis.
De kamer, de keuken, de slaapkamer, de rommelzolder, de kelder, aan tafel, de groentetuin …
Staat ons hele ‘huis’ voor Hem open?
Elk vertrek, of zijn er plaatsen waar we Hem liever buiten houden?

Hij verlangt naar ons hele hart.
Naar ons helemaal.
Hij kwam niet voor een gedeelte van ons leven, maar voor ons gehele leven.
Hij gaf ook niet een klein stukje van Zichzelf, maar Hij gaf Zich helemaal.
Hij gaf alles, tot Zijn leven toe.

En als Hij Zichzelf helemaal heeft gegeven, waarom zouden wij dan maar een klein stukje, of bepaalde gedeeltes van ons leven geven?













Heer, ik geef U mijn gehele hart.
En mochten er toch ruimtes zijn waar ik U niet in heb toegelaten, wilt U mij dit dan laten zien, zodat ik ook daar U in toe kan laten.

- Amen -


Heer,
ik geef U
de sleutels
van mijn hart;
als een open boek
wil ik voor U zijn.
Kom binnen, Heer,
in elke ruimte die
er is, opdat mijn
leven helemaal
van U zal
zijn.


Over de vrouw die altijd bezig was, kun  je lezen in:
Lucas 10:38-42

Gedachten bij het boekje 'Vrouwen rond het kruis'

* Hoewel geen andere (Nederlandse)vertaling dan de NBV het woord gastvrij gebruikt, behalve de NB waar het woord ‘verwelkomt’ wordt gebruikt, kunnen we uit het stukje wel opmaken dat Jezus zeer welkom was en dat Hij dus ook zeer waarschijnlijk gastvrij werd ontvangen.
(NBV = Nieuwe Bijbel Vertaling; NB = Naardense Bijbel)

1 opmerking:

  1. Indrukwekkend. Dank je wel, dit is een blog om over na te denken. Zijn er vertrekken in mijn leven waar ik Hem liever van buitensluit?

    BeantwoordenVerwijderen