donderdag 5 maart 2015

Dag 16 - ... opdat wij nimmermeer dorsten

De Samaritaanse vrouw
'Iedereen die dit water drinkt, zal weer dorst krijgen,' zei Jezus.
Johannes 4:13


'Als u de gave van God kende, en wist Wie Hij is Die tegen u zegt: Geef Mij te drinken, u zou het Hem hebben gevraagd en Hij zou u levend water gegeven hebben.
Johannes 4:10

De vrouw begreep Hem niet.
Ach, zou ik Hem hebben begrepen als ik haar was geweest?
Maar als zij ontdekt wie Hij is ...

Hoeveel dorstende zielen lopen er niet rond op deze aarde, zoekende naar dat 'iets' dat hun eeuwige dorst lest?
Dorst naar meer, naar iets anders, iets nieuws, naar iets mooiers, iets beters, iets ...

Dorstig ...
Rusteloos ...

'Rusteloos is ons hart tot het rust vindt in U'
Augustinus


Een stem klinkt: 'Mij dorst!'

Levend water,
schoon, helder en fris.
Wil jij ontvangen
de vergeving en genezing
die alleen bij Hem te vinden is?

Doorboorde handen
reiken Levend Water aan.
Wil jij ontvangen
en Zijn rust en vrede
binnengaan?


Hij, die de Bron van Levend Water is, leed dorst, opdat wij nimmermeer dorst behoeven te hebben.















Je kunt lezen over de Samaritaanse vrouw in:
Johannes 4:1-30

Gedachten bij het boekje 'Vrouwen rond het kruis'

4 opmerkingen:

  1. Bestaat er zoiets als heilig egoïsme?
    Dan wil ik meer van dat Water!

    Dit verhaal is een bijzonder mooi voorbeeld van Jezus' liefde hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je niet de enige, Hans, ik wil ook meer.
      Wat denk je van 'heilige hebberigheid'?
      En ja, Jezus' liefde is gewoon tastbaar in dit verhaal.

      Verwijderen
    2. "heilige hebberigheid"; mooie alliteratie ;)

      Ja, blijf dit één van mijn favoriete scenario's van/met Jezus vinden. Wij zouden, vrouw of man, niet anders gereageerd hebben dan deze Samaritaanse, denk ik.

      (Schreef er ooit dit stukje over:
      http://www.holdme-jesus.com/2012/08/komt-een-vrouw-bij-de-waterput_2.html )

      Verwijderen
    3. Dat denk ik ook niet.
      Mooi stukje trouwens.

      Verwijderen