dinsdag 17 september 2013

Weinig tijd en uitzien naar ...

Alweer een week geleden dat ik hier iets geplaatst heb.
Tja, ik ben ook nog nooit zo druk geweest als nu.
Alles valt ook een beetje samen; de organisatie voor de Kerstavond voor Vrouwen en alles wat ik daar voor moet doen/regelen, het Secret Sister Program dat per oktober begint, maar waarvoor zondag alles klaar moet zijn - de formulieren, de brieven, adressenlijsten etc., a.s. maandag de beurs, voor het eerst maar één dag en dan van 9.00 uur tot 21.00 uur, dus geen ruimte om de voorraad de week erop aan te vullen; daarnaast onze nieuwe bemoedigingsboekjes die nog ingepakt moesten worden, zowel voor de winkelier als voor het CBC , waar de winkelier ze kan bestellen.
En naast mijn huishouden moet natuurlijk wel mijn wekelijkse stukje voor op 'In rust met U' klaar zijn.
Al met al betekent dit voor hier dus op dit moment even weinig schrijfsels.

Ik mis het wel, ik mis het stukje rust dat van het schrijven uitgaat, maar ik weet ook dat hier weer ruimte voor komt.
Dit is gewoon even spits, maar wel allemaal geweldig om te doen.
Vooral naar wat het Secret sister Program gaat brengen, zie ik heel erg uit.
Vol verwachting klopt mijn hart als ik denk aan alle gebedspunten die er zijn en waar vrouwen regelmatig voor gaan bidden.
Ik zie zo uit naar wat God gaat doen in onze gemeente door de gebeden van de vrouwen heen!
Al met al zijn we met een groep van 34 vrouwen, wat betekent: 34 vrouwen die voor elkaar gaan bidden en elkaar gaan bemoedigen!
Aankomende zondag is het zover dat de vrouwen hun Secret Sister gaan ontvangen,oftewel, ze trekken de envelop met daarin het 'Alles-over-mij-formulier' van één van de 34  vrouwen die meedoen.
De afgelopen weken merkte ik dat men het ook wel heel spannend vindt.
En toch, hoe belangrijk is het niet om elkaar te bemoedigen met gebed, een kaartje, een kleinigheidje.
De Bijbel laat ons ook zien wat woorden betekenen, hoe belangrijk woorden van bemoeding zijn,

Woorden van een rechtvaardige zijn een bron van leven, …
De woorden van een rechtvaardige zijn voor velen als voedsel, …
Spr. 10:11a,21

Iemand is blij als hij de passende woorden vindt, het juiste woord op het juiste moment is een weldaad.
Spr. 15:23

Vriendelijke woorden zijn honing voor de ziel: ze zijn zoet en heilzaam.
Spr. 16:24

Verdriet drukt een mens terneer, een vriendelijk woord beurt hem op.
Spr. 12:25

Het goede woord op het juiste moment, is een gouden appel op een zilveren schaal.
Spr. 25:11
Wat geweldig is het dan om dit handen en voeten te mogen gaan geven.
In de wandelgangen hoorde ik regelmatig: dit is niet mijn ding, vastzitten aan iets, iedere dag of regelmatig bidden voor iemand die ik misschien niet of niet goed ken, bemoedigen met een kaartje, geschenkje ...
Toch zijn een aantal van hen de uitdaging aangegaan en uitgestapt in iets dat 'niet hun ding' is.
En het maakt mij zo blij, want de waarde ervan is zo groot, kan zo groot zijn.

We zijn vandaag de dag allemaal zo druk en de intrede van de computer en de mobiele telefoons met al hun mogelijkheden, drijft ons mensen nog verder uit elkaar door het onpersoonlijke ervan.
Een mailtje of smsje in plaats van een persoonlijk geschreven kaartje.
Een e-card met een bosje bloemen in plaats van even een bezoekje met een klein bloemetje of doosje bonbons.
Op zich niets mis mee, hoor, maar ...
Waar ik woon, groet men elkaar nog redelijk makkelijk.
Ik vind het ook leuk (al heb ik ook mijn ...dagen), als ik mijn hondje uitlaat en zo langs de weilanden loop, om mensen die ik tegenkom te groeten met een blij gezicht en een vriendelijke groet.
Ken ik hen?
Nee, echt niet, maar soms maakt het de dag van iemand net goed.
Dat zegt Gods woord toch!
Wat zou de wereld er anders uitzien, als we dat nu eens gewoon altijd zouden doen ...

Maar goed, mijn werk wacht - kaarten, brieven, huishouden ...
Snel aan het werk.

Een fijne dag allemaal en Gods zegen!



1 opmerking:

  1. Mooi, en zo waar. De tijden zijn veranderd. Meeleven daardoor ook. Jammer, ik mis het wel. Alles is druk, druk.

    BeantwoordenVerwijderen