maandag 5 augustus 2013

Ik geef je nieuwe kracht


Heer,
Uw woord klinkt:
Kom bij Mij;
Ik geef je nieuwe kracht
en maak je sterk.
Kom bij Mij!
Wordt stil!
Neem een moment van rust.
Laat even alles liggen
en kom in Mijn aanwezigheid.
Je werk loopt niet weg;
het is er straks ook nog.
Kom toch
en rust in Mijn liefde,
wordt verkwikt door Mijn woord,
gesterkt door Mijn Geest.
Je bent Mij zo dierbaar!
Het gaat Me zo aan Mijn hart,
als Ik je zo zie voortjagen.
Het doet Mij zo’n pijn te zien
dat je jezelf soms zo voorbij loopt.
Kom toch,
kom bij Mij
en vind rust voor je vermoeide ziel.
Ook Ik nam Mijn momenten van rust,
zou jij niet hetzelfde moeten doen?
Luister toch naar Mij
en kom, kom bij Mij!
Dan zal Ik  je nieuwe kracht geven
en je sterk maken.

Naar: Jeremia 31:25

4 opmerkingen:

  1. Wow, Wat is dit mooi beschreven en zo herkenbaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gedicht .Wat is God goed. We zijn vandaag bij uw man in Ermelo geweest en hebben een heel fijn gesprek gehad . Dank God voor deze mooie gave om zo mensenharten te raken en te leiden tot God . Hij is degene die alle eer toekomt. God zegent u en uw gezin voor wat u doet voor Zijn koninkrijk . Prijst Zijn naam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste meneer Knol.
      Mijn man had mij verteld van uw ontmoeting en hoe bijzonder hij het gesprek had gevonden.
      Ik vind het op mijn beurt weer bijzonder om u hier te ontmoeten en te begroeten.
      Ja, Hem komt alle lof en eer toe!
      Ook u en uw gezin Gods rijke zegen toegewenst.
      Hartelijke groet, Rita

      Verwijderen