woensdag 1 mei 2013

17e oma-dag

Na een weekje weggeweest te zijn, kwam mijn man zondagavond weer terug uit Frankrijk, waar hij genoten heeft van een welverdiende, heerlijke, korte vakantie in het huisje van zijn ouders vlak bij zijn broer.
Door het omslaan van het weer, van 26 graden naar zo'n twee graden, kwam hij toch maar een dagje eerder thuis dan gepland.
Dit vonden we geen van beiden echt erg, want nu hadden we nog twee dagen samen in plaats van één.
En daar hebben we maandag dan ook echt van genoten.
Lekker even samen koffie gedronken bij onze oudste zoon en zijn vrouw, samen boodschappen gedaan, gewoon een lekkere keuteldag samen.
Wat was dat lang geleden.

En gister kon hij voor het eerst een hele dag mee genieten van zijn kleindochter, want onze lieve Naomi kwam deze dag alsnog, daar haar ouders heel hard aan de slag zijn in hun nieuwe huisje.
En ja, laten we eerlijk zijn, verven, sauzen, vloeren leggen etc. zijn nu niet bepaald klusjes die je kunt doen met zo'n kleine meid over de vloer.
En zo kon ook opa een keertje een volle dag mee genieten van zijn lieve kleindochter.
 
Onze kleine meid was helemaal gekleed op deze dubbele bijzondere dag.
Dubbel omdat aan de ene kant opa deze dag ook thuis was, het ook de dag was waarop koningin Beatrix haar koningschap over zou geven aan haar zoon en wij dus vanaf nu een koning krijgen in plaats van een koningin.
Ons kleine meisje heeft daar natuurlijk nog helemaal geen weet van en het interesseert haar natuurlijk nog minder, maar voor later zijn dit toch weer leuke herinneringen.
Wat later, terwijl Naomi even een dutje deed, keken wij toe hoe het koningschap werd overgedragen.
Het blijft toch wel bijzonder om dit voor een tweede keer te mogen meemaken en zien.

Na ons boterhammetje stapten we in de auto om eens even een kijkje te nemen bij haar papa en mama en hun nieuwe huis.
Ook je tante Rachelle ging gezellig met ons mee en zo gingen we met z'n viertjes op weg.
Autorijden is niet echt haar favoriete bezigheid, maar daar was oma op voorbereid.
De 'demper' had oma meegenomen en die ging er dan al spoedig in.
Normaal heeft ze alleen haar speentje in bed, maar met autorijden is het ook heel handig als zo'n kindje er niets aan vindt en haar kleine mondje, waar overigens dan heel veel geluid uit kan komen, open doet.
Die dingen zijn op z'n tijd toch wel heel handig.
 
Bij papa en mama aangekomen vond ze de tuin toch wel het leukste nog.
Lekker zo maar tussen de planten door lopen, misschien weer niet zo slim als de voortuin straks verboden terrein is om door te lopen, en achter voorzichtig door het inmiddels beetje hoge gras.
Wat voelt dat raar en eng als je valt zeg, bah, niet echt haar ding, geloof ik als we het zo bekeken.
Binnen staat alles vol met dozen en verf en onderdelen.
Maar het is een heerlijk huisje met een eigen tuintje.
Zoveel beter met zo'n kleine meid dan een bovenwoning met een terras.
Wat zullen ze deze zomer daar van genieten.
Op Naomi's kamertje straalt een roze muur ons tegemoet.
Leuk hoor, oma houdt wel van roze en hopelijk Naomi ook.
In de buurt hebben we nog een rondje gelopen, we hadden de buggy mee, en dronken nog een lekker kopje koffie bij mensen bij ons uit de gemeente.
Opa was helemaal in z'n element nu hij eens achter de buggy kon lopen.
Op de terugweg wilde tante Rachelle natuurlijk er achter, die krijgt ook niet veel de kans, want die zit altijd op school of op haar stage als jij er bent.
Na papa en mama een dikke knuffel te hebben gegeven, gingen we weer richting huis.
We waren amper de straat uit, of ons kleine meisje sliep al.
Zo moe ...

We hadden nu dus wel de kerkelijke inhuldiging gemist, maar goed, er wordt zoveel herhaald, dat we dat toch nog weer redelijk hebben kunnen inhalen.

Na het eten nog weer even heerlijk in bad samen met je tante.
Oma moet toch eens even een antislipmatje voor in bad gaan halen voor jou, want zonder je tante glibber je echt alle kanten op, en zelfs met je tante moeten we goed opletten.
Maar naar je zin had je het zeker.
Dan lekker vast je pyjamaatje, haartjes gekamd en wachten op mama.
En dat werd toch wel iets later dan gepland, maar ja, met zo'n huisje en dan morgen (vandaag dus) over moeten,is het hard werken.
Maar wat ben je dan toch een verschrikkelijk lief wijfie.
Je werd steeds vermoeider, maar bleef lief.
Ach ja, we moesten je iets meer bezig houden dan anders, maar wat ben je toch een lieverd.
Na nog weer een schone luier kwam je mama er net aan en terwijl zij de spullen in de auto zette, kreeg jij nog je laatste flesje melk, zodat mama je zo in bedje kon leggen als je thuiskwam.
En zo kwam er een einde aan een bijzondere oma-dag, die deze keer eigenlijk een  opa en oma-dag was.
Eén ding is zeker, je opa heeft er net zoveel van genoten als je oma altijd doet.
Al die knuffels van jou en even kroelen.
Je geklets, wat je steeds meer gaat doen.
Je spelen met Jaylinn.
Je klimmen en klauteren.
Je stralende bekkie.

Wat een geschenk!
Dank U wel, Heer!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om steeds weer te lezen.

    En zoveel puntjes van herkenning.

    #Dankbaar,

    lieve groet van een andere (Thea) oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen