donderdag 24 januari 2013

Een God van troost

Bedenk hoe groot en indrukwekkend de Heer is ...   (24)

De Heer zegt tegen Jeruzalem: ‘Ik, Ik ben het die je troost, Ik de Heer.

Jesaja 51:12a

Onze God, de Allerhoogste, de Almachtige, is ook een God van troost.

Hij troost ons in ons verdriet.
Hij troost ons zelfs nadat Hij boos is geweest.
Hij troost ons door anderen  heen die Hij op ons pad te brengt om ons bemoedigen.
Hij troost ons als we het moeilijk hebben.
Hij troost ons zo, dat we weer blij zullen zijn.
Hij troost ons zo, dat onze rouw verandert in vreugde.
Onze God, die als een verterend vuur rond kan gaan, is ook een God die ons troost zoals een moeder haar kind troost.

Hoe onvoorstelbaar bijzonder.
Hoe onvoorstelbaar indrukwekkend.

Hoe groot zijt Gij!
Hoe groot zijt Gij!

Op die dag zult u zeggen: Ik dank U, HEERE, dat U toornig op mij geweest bent, maar Uw toorn is afgekeerd en U troost mij.
Jesaja 12;1

Zoals iemands moeder hem troost, zo zal Ik u troosten.
Jesaja 66:13

Maar God, Die de nederigen troost, heeft ons getroost door de komst van Titus.
2 Korinthe 7:6

Ik zal hun rouw veranderen in vreugde, Ik zal hen troosten, Ik zal hen blij maken na hun verdriet.
Jeremia 31:13

Die ons troost in al onze verdrukking, zodat wij hen kunnen troosten die in allerlei verdrukking zijn, met de vertroosting waarmee wij zelf door God getroost worden.
2 Korinthe 1:4

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten